Bolj edinstvenega avtomobila kot je Briggs
& Stratton Flyer iz leta 1920 bomo težko našli -
zaradi pogona. Je edini znani petkolesnik na svetu - zadnje peto kolo je bilo
neposredno povezano z motorjem (enovaljni 200 kubični motor, moč 2 KM, najvišja
hitrost - 35 km/h) in pričetek vožnje z njim je nekaj posebnega.
Namreč - ko zaženemo motor, mora biti kolo
nad tlemi in potem ga z ročico počasi spuščamo proti tlem, da se začnemo premikati.
Menjalnika nima, tako da je menjava hitosti možna samo tako, da dvignemo peto
pogonsko kolo z ročico od tal in zaviramo, zatem zopet spustimo pogonsko kolo
na cesto - in tako naprej.
Ima leseno šasijo in zavore na zadnjih
blatnikih koles! Podobne tistim, ki so jih imela stara kolesa, saj veste -
ploščica nad kolesom, ki se je drgnila ob pnevmatiko, ko smo stisnili ročico na
krmilu dvokolesa. Avtomobil ni nudil nikakršne zaščite pred zunanjimi
vremenskimi vplivi ampak je imel vsestranski pogled. Lahko ste celo videli polža, ko vozite
nad njim.
Briggs & Stratton Flyer je bil boljši od večine trikolesnikov tistega časa in je bil eden najcenejših avtomobilov vseh časov - leta 1920 je imel ceno 125 $.
Briggs & Stratton Flyer je bil boljši od večine trikolesnikov tistega časa in je bil eden najcenejših avtomobilov vseh časov - leta 1920 je imel ceno 125 $.
Vse pravice za izdelavotega avtomobila je Briggs &
Stratton prodal novemu lastniku leta 1924, ki je avtomobil preimenoval v Auto
Red Bug in mu za pogon namenil elektromotor. Večjega uspeha niso nikoli dosegli
in so ga največkrat uporabljali na velikih zasebnih posestvih.
Družba Briggs & Stratton
še danes obstaja in
izdeluje motorje za vrtne kosilnice.
Ni komentarjev:
Objavite komentar