običajno je peto kolo nekaj odvečnega, a ne pri njemu



Bolj edinstvenega avtomobila kot je Briggs & Stratton Flyer iz leta 1920 bomo težko našli - zaradi pogona. Je edini znani petkolesnik na svetu - zadnje peto kolo je bilo neposredno povezano z motorjem (enovaljni 200 kubični motor, moč 2 KM, najvišja hitrost - 35 km/h) in pričetek vožnje z njim je nekaj posebnega.

Namreč - ko zaženemo motor, mora biti kolo nad tlemi in potem ga z ročico počasi spuščamo proti tlem, da se začnemo premikati. Menjalnika nima, tako da je menjava hitosti možna samo tako, da dvignemo peto pogonsko kolo z ročico od tal in zaviramo, zatem zopet spustimo pogonsko kolo na cesto - in tako naprej.

Ima leseno šasijo in zavore na zadnjih blatnikih koles! Podobne tistim, ki so jih imela stara kolesa, saj veste - ploščica nad kolesom, ki se je drgnila ob pnevmatiko, ko smo stisnili ročico na krmilu dvokolesa. Avtomobil ni nudil nikakršne zaščite pred zunanjimi vremenskimi vplivi ampak je imel vsestranski pogled. Lahko ste celo videli polža, ko vozite nad njim.

Briggs & Stratton Flyer je bil boljši od večine trikolesnikov tistega časa in je bil eden najcenejših avtomobilov vseh časov - leta 1920 je imel ceno 125 $.

Vse pravice za izdelavotega avtomobila je Briggs & Stratton prodal novemu lastniku leta 1924, ki je avtomobil preimenoval v Auto Red Bug in mu za pogon namenil elektromotor. Večjega uspeha niso nikoli dosegli in so ga največkrat uporabljali na velikih zasebnih posestvih.

Družba Briggs & Stratton še danes obstaja in izdeluje motorje za vrtne kosilnice. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar