zavist španskega švicarja je botrovala njihovemu koncu



Podjetje "Ballot" iz Francije sta ustanovila brata Ballot leta 1905 s sedežem v 14.pariškem okrožju, na Le boulevard Brune - Maurice in Edouard.
Podjetje se je specializiralo za konstrukcijo in izdelavo motorjev v ladjedelništvu in letalski industriji, kakor tudi industrijskih motorjev in črpalk. Že pred začetkom prve svetovne vojne je podjetje slovelo po kvalitetnih in zanesljivih izdelkih, naročil je bilo dovolj in finančna situacija je bila rožnata. Glede na ugodno finančno stanje podjetja, je Maurice, tehnično bolj podkovan od brata Edouarda, ki je bil mornariški častnik (zato je v njihovem logotipu sidro) želel razširiti ponudbo podjetja tudi na avtomobilske motorje - nove veje industrije, ki se je nezadržno širila. Za konstrukcijo takšnih motorjev so potrebovali inženirja, ki se odlično spozna na svoje delo in v ta namen v podjetje povabijo odličnega švicarskega inženirja, Ernest Henryja, očeta Peugeotovega motorja z dvemi odmičnimi gredmi v glavi - motor so uporabili na Peugeotovem dirkalniku za Grand Prix leta 1912 - in leta 1910 (po nekaterih podatkih 1911) se podjetje preimenuje v "Etablissements Ballot SA".  

Njihove motorje so pričeli v svoje avtomobile vgrajevati proizvajalci kot Delage, Delaugère, Corre in Barre a po srečanju Edouarda po koncu prve svetovne vojne s takrat slavnim francoskim dirkačem René Thomasom, zmagovalcem dirke "4th International 500-Mile Sweepstakes Race" v Indianapolisu 30.maja 1914, ko je vozil dirkalnik Delage z Ballotovim motorjem. Po sproščenem pogovoru z dirkačem, Edouard prepriča brata, da bi začela s proizvodnjo dirkalnih avtomobilov lastne znamke.

Za začetek sta brata nameravala izdelati kar štiri dirkalnike, vendar je bila težava v šasijah, ki jih nista imela. Zanašajoč se na sposobnost njihovega inženirja, zadolženega za avtomobilistični razvoj in konstrukcije, Henryja, sta za osnovo vzela kar Peugeotov Voiturette Racer, ki ga je Henry popolnoma spremenil. 

Avtomobilu je ojačal šasijo, vgradil 4.9 litrski motor Ballot z dvemi odmičnimi gredmi v glavi in s po štirimi ventili na valj. Motor Henryjeve konstrukcije je pri 3800 U/min dal moč 107ih konj in svoj prvi dirkalnik pri Ballotu imenujejo 3LR. Karoserija je bila popolnoma nova, tako  da njihov dirkalnik ni v ničemur več spominjal na dirkalnik, ki so ga vzeli za osnovo. 
Za dirko leta 1919 Ballot prijavi dva svoja dirkalnika, ki sta na koncu osvojila 4. in 11. mesto
Naslednje leto se Ballot udeleži dirke s štirimi prijavljenimi dirkalniki in tokrat imajo več uspeha. Thomas osvoji drugo mesto, peti je bil Ralph DePalma in sedmi Jean Chassagne. Ballot dirkalnike so uspešno vozili do zmag na raznih dirkah tudi drugi vozniki kot Jules Goux, Giulio Foresti in Louis Wagner. Biser njihovih dirkalnikov je bil motor, prava mojstrovina izpod rok genialnega Heryja

saj je to bil prvi dirkalni DOHC 32V iz katerega so kasneje črpali svoje "lastne" tehnične rešitve slavna imena kot Ettore Bugatti (ki si je sposodil marsikaj od drugih in kasneje izboljšano vgradil v lastne avtomobile) in celo znameniti švicarski inženir, Marc Birkigt, ki je kasneje igral odločilno vlogo pri nadaljni Ballotovi usodi

Zaradi velikega ugleda, ki so si ga pridobili s svojimi dirkalniki, se v podjetju odločijo poskusiti z izdelavo osebnih avtomobilov, seveda s športno noto in ravno pravšnjo opremo, da bodo zanimivi za trg. Za te avtomobile konstruira Henry povsem nov štiricilndrski dvolitrski motor z močjo 80 KM in leta 1921 najprej ponudijo model 2LS 

ki ga do leta 1924 izdelajo v nekaj sto primerkih. Nasledil ga je model 2LT (1923-1929), ki je imel enak motor samo da so mu v tovarni zmanjšali moč na 40 KM
in kasneje še model 2LTS (1925-1929), ki ga opremijo prvotno z enakim motorjem in 50 KM, da bi po letu 1927 vsi 2LTS modeli imeli vgrajen šestcilindrični dvolitrski motor, vendar z enako močjo.

Njihov prvi in edini luksuzni model osebnega avtomobila je bil model RH3, ki je bil opremljen z osemcilindričnim 2.6 litrskim motorjem. Javnosti so ga prvič predstavili leta 1927,kasneje so v njega vgrajevali tudi 2.8 in 3.0 litrske motorje - vsi z enako močjo 70 konj. 

Ta model je njihov labodji spev, saj podjetje Ballot brezkompromisno odkupi Hispano-Suiza in sicer prav na Birkigtovo nagovarjanje. Kako?

Podjetje je namreč že od leta 1911 dalje kotiralo na borzi in sicer 16.000 delnic je bilo vlasti bratov, 15.450 delnic pa v lasti finančnega vlagatelja z imenom "Central Open", ki se nikoli ni vmešavalo v proizvodnjo podjetja in je bilo samo udeleženo pri dobičku. Leta 1931, ko je Ballot že bil uveljavljeno in cenjeno ime, se kot direktor tega finančnega vlagatelja pojavi - Marc Birkigt - in odkupi določeno število delnic, ki so bile potrebne za nadzor nad proizvodnjo.
Hispano-Suiza, ki odkupi vse delnice od Birkigta prevzame nadzor nad podjetjem Ballot, postane tako večinski lastnik in njihov model "Hispano HS6 Junior" v bistvu ni nič drugega kakor Ballot RH3 z minimalnimi predelavami.

Kasneje v ta model vgradijo močnejši, 4.8 litrski motor kateremu je za osnovo služil Ballotov 3.0 litrski agregat, ki so mu odvzeli dva cilindra - in to je bilo vse.

Karoserijski krojač Brandone je leta 1932 na osnovi Hispano Suiza model HS6 predstavil atraktivni športni kupe in predlagal ime Ballot Coupe


vendar model ni prepričal novih lastnikov, da bi model uvrstili v proizvodnjo in istega leta je ime Ballot za vedno izbrisano iz avtomobilskega sveta.

Ljubitelje starodobnikov bi vprašal na kateri "originalni" nemški avtomobil vas delno spominja linija karoserije, ki so ga predstavili javnosti leta 1937 kot lastno obikovalno zamisel. Pet let po tistem, ko je Brandone izdelal model Ballot Coupe.


Ni komentarjev:

Objavite komentar