danes brez njega ne znamo zvoziti ovinka

V rosnih dneh avtomobilizma lastniki avtomobilov niso poznali navadnega volana, kot ga poznamo danes in razen v nekaterih današnjih tovarniških futurističnih projektih, kjer se zopet uporablja upravljalna ročica namesto volana, so se avtomobili upravljali prav z njo - z navadno upravljalno ročico, ki je bila vzeta iz - čolna.
Seveda je bila svetlobna leta oddaljena od današnjih upravljalnih ročic imenovanih "joystick". Bila je namreč povsem enaka prvotnemu krmilu čolna, s to razliko, da ko pri čolnu obrnemo ročico desno, zavijemo levo, kar poznajo vsi, ki so kdaj vozili čoln z izvenkrmnim motorjem.
Pri kočiji brez konj imenovano avtomobil, je delovala nasprotno.In ta način so uporabljali vsi.

Ata Benz je sicer uporabil kombinacijo obroča in ročice, a to ni bil volan kot ga poznamo danes. Nekaj podobnega poznajo v današnjem času vozniki delovnih strojev in težkih tovornjakov, ampak samo zato, da lažje obračajo kolesa, ki usmerjajo vozilo v željeno smer
Tisti, ki je kot prvi na svetu pričel serijsko vgrajevati v svoje avtomobile preprost obroč nasajen na krmilni drog, ki mu danes rečemo volan, je bil francoski izdelovalec avtomobilov Panhrad & Levassor leta 1898
Do tedaj so namreč tudi vsi njihovi avtomobili uporabljali takrat najbolj razširjeno uporabo krmiljenja kočije brez konj - krmilno ročico

Zgodba in kasnejši prodor volana namesto upravljalne ročice se začne, ko je nekega dne lastnik avtomobila Panhard & Levassor, Alfred Vacheron, (na fotografiji pod reklamnim plakatom za dirko) ki se je prijavil na avtomobilsko dirko med mestoma Paris-Rouen leta 1894 

enostavno snel običajno upravljalno ročico in na volanski drog namestil navaden, doma izdelan lesen obroč s prečkami zaradi zmanjšanja zvijanja obroča med uporabo in se odpeljal proti cilju.

Zmagovalec, drugouvrščeni kot tudi tretji na tej dirki so imeli na krmilnem drogu tisto običajno palico in Vacheron je končal dirko šele na dvanajstem mestu, a je bila nenavadna ideja lastnikoma tovarne Panhard & Levassor tako všeč, da sta takoj zaščitila novi, revolucionarni sistem upravljanja z vozilom, kot ga poznamo vse do danes.
zmagovalec dirke 1894 - DeDion
drugouvrščeni Georges Lemaitre
tretjeuvrščeni Auguste Doirot


Čeprav ima današnji sodobni volan pri dirkalnih bolidih toliko dodatkov, da je za njegovo upravljanje potrebno uvajanje voznika pred uporabo opremljeno z navodili, ohranja svoj prvotni namen - vožnjo skozi ovinke

Sicer bodo Američani po svoji navadi trdili drugače, da je prvi volan izumil Alexander Winton, izdelovalec dvokoles iz Clevelanda, Ohio, že leta 1890 in da ga je namestil na svoj avtomobil, samo - na katerega? Fotografija njegovega avtomobila iz leta 1899 nič ne kaže na to, da bi imel volan, kajne?

Ni komentarjev:

Objavite komentar