mali Prus s turškim imenom



Delniška družba "Autogen-Gas-Akkumulator AG" (AGA) je ustanovljena leta 1915 v Berlinu s strani raznih vlagateljev, ki so tudi pokupili večino delnic. Štiri leta kasneje vodstvo ugotovi, da bi izdelava avtomobilov prinesla več dobička kakor izdelava aparatov za varjenje in akumulatorjev. Črke v logotipu obdržijo, saj se je tudi preimenovanje družbe v "Aktiengesellschaft für Automobilbau" ujemalo s črkami v njem in sedež družbe preselijo v Berlin-Charlottenburg na Fritschestrasse.

Izdelujejo povsem običajne avtomobile opremljene s štirivaljnimi 1.4 litrskimi  motorji s 16 ali 20 konjskimi močmi, pogon na zadnji par koles, tristopenjski ročni menjalnik, preprosta oprema. Karoserije teh avtomobilov so imele dve značilnosti - preprosto oblikovane oglate blatnike in zložljivo streho v posebni škatli za zadnjimi sedeži. Prav ta način zlaganja platnene strehe je sčasoma povzročilo, da je postala streha povsem neuporabna, saj je mokro zložena, recimo po dežju, bila zaprta v škatli brez dovolj svežega zraka za sušenje, zato je platno pričelo sčasoma gniti in razpadati. Avtomobilov s trdo streho AGA ni izdeloval.


Vendar to ni odvrnilo kupcev, saj so njihovi avtomobili sloveli kot robustni, zaneslji in solidno izdelani ter preprosti za uporabo in so tudi zaradi svoje dostopne cene kmalu postali najpogosteje uporabljena avtomobilska znamka taksistov v Berlinu in Breslau-u. Avtomobila se niso branili niti bogatejši kupci in kmalu tovarna proda licenco za izdelavo avtomobilov švedskemu podjetju "Thulin" kjer izdelujejo avtomobile AGA med leti 1920-1924.


Družbo je v celoti leta 1922 odkupil multimilijonar, industrialec in politik Hugo Stinnes in vse kaže na to, da je bodočnost družbe in izdelava avtomobilov zagotovljena. Novi lastnik nepričakovano umre dve leti pozneje in na dan pričnejo prihajati problemi. Predvsem finančni problemi, čeprav so bili AGA avtomobili že uveljavljeni na trgu.


Z namenom obdržati avtomobilsko proizvodnjo se vodstvo družbe AGA pridruži drugima dvema proizvajalcema avtomobilov v Stinnesovi lasti - Dinos in Rabag. Prvi je izdeloval večje družinske avtomobile dočem je slednji sodeloval z Bugattijem ter licenčno izdeloval bogatejšim kupcem všečne športne kabriolete na osnovi šasije modela Bugatti 23. 
                                                   reklamni letak za avtomobile Dinos
(nikaror ne zamenjati avtomobilske znamke z ljubljanskim podjetjem za odvoz odpadnega materijala, čeprav bi nekateri najrajši vse stare avtomobile odpeljali prav tja)
šasija z motorjem Bugatti 23 med prevzemom v tovarni Rabag
na gornjih dveh fotografijah dva modela Rabag - brez in z vrati

Ker se razvoju AGA avtomobilov ni posvečalo dovolj tehnološke pozornosti in so avtomobili ostali ves čas nepremenjeni ter s tem vedno bolj nezanimivi za trg je bilo samo še vprašanje časa, kdaj bo pridružena družba propadla, kar se prvič zgodi leta 1925, ko objavijo delni bankrot. Nekako jim uspe obdržati manjši del proizvodnih obratov in še vedno nespremenjene avtomobile izdelujejo do leta 1929, ko dokončno prenehajo izdelovati avtomobile znamke AGA.

V desetih letih svojega obstoja so izdelali okrog 15.000 avtomobilov, eden od njih je ohranjen v avtomobilskem muzeju v Potsdamu.






Ni komentarjev:

Objavite komentar