mali avtomobilček, ki ni šel v izdelavo zaradi birokracije



Prototip trikolesnika z imenom Aérocarène 700 so prvič predstavili na pariški razstavi avtomobilov oktobra leta 1947. Leto dni preje sta si ga izmislila in izdelala inženirja Desbenoit in Bodu v letalski tovarni Levasseur. Plastično aerodinamično oblikovano karoserijo brez vrat sta opremila z 684 kubičnim Renaultovim motorjem, ki je razvil kar 23 konjskih moči, verjetno povsem dovolj, da bi manj kot 300 kilogramov težki posebnež dosegel hitrosti višje od 130 km/h kot sta obljubljala tvorca. Za prenos moči na zadnje kolo sta uporabila elektromagnetni štiristopenjski menjalnik in verigo. Samo 1220 milimetrov visok avtomobilček naj bi po podatkih porabil za sto prevoženih kilometrov samo 4 litre goriva vendar podatek o porabi ni preverjen, saj je celotna zamisel obtičala na izdelanem prototipu. 


Za vstop v vozilo se je dvignil celotni zgornji del do polovice dolžine avtomobila, prednja kolesa je imel zaprta zaradi boljše aerodinamike, na vrhu so bile nameščene luči, ki so se v ovinkih obračale skupaj s kolesi - torej mnogo preje, kot znameniti Citroënov "izum"pri svojem modelu DS. Zadek avtomobila se je zaključil z obliko podobno čolnu, ki je pri nekaterih izdelovalcih karoserij bila zelo priljubljena v tridesetih letih XX.stoletja in so ga imenovali "boat tail".

Izdelavo (in s tem prodajo) avtomobila so na razstavi podpirali z prodajno brošuro, vendar podporniki projekta niso uspeli prepričati določenih vladnih krogov, da bi dali zeleno luč za proizvodnjo. Zakaj je bilo to potrebno?
V letih neposredno po koncu druge svetovne vojne je zaradi pomanjkanja surovin bilo za kakršnokoli avtomobilsko proizvodnjo izven podržavljenih podjetij potrebno pridobiti posebno vladno dovoljenje, da se proizvodnja dovoljuje. Ker podporniki projekta niso uspeli prepričati vladno birokracijo o uspešnosti projekta, niso dobili dovoljenja in projekt je šel v arhiv in s tem v pozabo.


Ni komentarjev:

Objavite komentar