Španski izdelovalec avtomobilov Abadal iz Barcelone je
avtomobile izdeloval med leti 1912-1923 in še ti so bili večinoma izdelani v
Belgiji. Ustanovitelj podjetja za zastopstvo, prodajo in popravilo avtomobilov Hispano-Suiza
leta 1908, Francisco Serramelera y Abadal z nadimkom Paco, je avtomobile s
svojim priimkom pričel izdelovati leta 1912 v tesnem sodelovanju z izdelovalcem
karoserij Hispano-Carrocera iz Zaragoze in je tudi vse avtomobile opremljal z
motorji Hispano-Suiza.
V bistvu je izdeloval Hispano-Suiza avtomobile na katere
je dodal svoj logotip in drugačno bolj prestižno opremo. Zakaj ni imel licenčne
pogodbe s Hispano-Suizom za izdelavo avtomobilov ni znano, saj pri Abadalu niso
nikoli sami izdelali niti ene lastne šasije, motorja ali karoserije.
Za Abadalove avtomobile se kmalu navduši belgijski izdelovalec
avtomobilov Impéria (1906-1948) iz mesta Liège in pod vodstvom M.A. Van
Roggen-a, ki je bil predhodno zaposlen v tovarni Springuel, pričnejo v Belgiji
licenčno (!) izdelovati avtomobile z imenom Impéria-Abadal. Avtomobili so bili
opremljeni s 3.1 litrskim štirivaljnikom oziroma 4.5 litrskim šestvaljnikom, v
nekatere so vgrajevali tudi 5.6 litrske osemvaljnike Impéria in so jih do
zaključka proizvodnje leta 1923 izdelali vsega skupaj okrog 170. Danes jih je
ohranjenih izredno malo.
Springuel
Impéria
reklamni letak za Impéria Abadal avtomobile
Abadal se je sicer že leta 1916 povezal z ameriškim
proizvajalcem Buick ter postal tudi njihov evropski zastopnik in prodajalec. V
sodelovanju so izdelali nekaj prestižnih avtomobilov z Buickovo mehaniko in
Hispanovo karoserijo, ki so kmalu postali protokolarni avtomobili španskega
dvora.
Na sliki v avtomobilu
sedita španski kralj Alfonso XIII s soprogo kraljico Victorio Eugenio
Battenberško
Abadal Buick Modelo de Carreras
Sodelovanje s takratnimi evropskimi izdelovalci avtomobilov
je bilo vedno zanimivo za ameriška podjetja, zato se velikan General Motors
leta 1930 odloči za sodelovanje z Abadalom. Načrtujejo skupno izdelavo
avtomobila z imenom Abadal Continental, a je vse ostalo samo na papirju, saj do
sodelovanja ni prišlo.
Je pa zato bolj zanimivo to, da je prvi zmagovalec dirke na
dirkališču Spa Francorchamps bil prav avtomobil Impéria-Abadal, ki ga je vozil
baron Raymond de Tornaco s startno številko 5.
pred startom dirke
zmagovalec po končani dirki
Prijavil se je za dirko v trilitrskem razredu (poleg tega je
bil še dvolitrski razred) v katero so se prijavili štirje izdelovalci
avtomobilov iz Belgije - Auto-Metallurgique, Imperia-Abadal, Miesse in Somea
ter trije francoski - Chenard & Walcker, Bignan in Delage.
Prva dirka na tem dirkališču, danes veliko bolj znani po
dirkah bolidov F1, se je začela točno ob 9.uri 12.avgusta 1922 v lepem sončnem
vremenu. Tekmovalci so startali posamezno s 30 sekundnim zamikom. Zmagovalec je
progo prevozil v času 6h 44m 38s, s povprečno hitrostjo 88.924 km/h.
Drugouvrščeni je bil André Lagache z avtomobilom Chenard
& Walcker, ki je progo prevozil s časom 7h 17m 16s. V obeh razredih je
startalo 12 avtomobilov od katerih so samo trije prišli na cilj 600 kilometrov
dolge krožne dirke. Tretjeuvrščeni je bil na koncu tekmovalec iz dvolitrskega
razreda, Gros, z avtomobilom Bignan, ki je prišel na cilj po 7h 42m 21s vožnje.
Opa, končno nekaj poučnega in zanimivega o avtomobilih, ne samo neka suhopranost že znanega. Bravo, Jakob!
OdgovoriIzbrišiHvala, upam do bo všečno večini spremljevalcev in bralcem bloga. Lep pozdrav, Jakob Gale
Izbriši