naj vas ime Arab ne zavede, to je bil čistokrvni Anglež


Vrhunske osebne športne avtomobile so izdelovali v angleškem Letchworthu, Hertfordshire med leti 1926-1928. Oblikovno jih je zasnoval Reid Anthony Railton
in sicer po burni prijateljski razpravi z oblikovalcem pri Leyland Motors in dirkačem, John Godfrey Parry-Thomasom, čigar asistent je bil 
in Sir Henry Spurrierjem
direktorjem družbe Leyland Motors, kje uporabiti nov, zmogljiv dvolitrski motor razvit pri Leylandu za njihova hitra dostavna vozila, a delničarji družbe projekt niso podprli.
Končno je trojica sklenila, da bodo motor uporabili v povsem novem visoko zmogljivem športnem avtomobilu lastne izdelave a ker niso imeli lastne so za osnovo vzeli kar šasijo vzeto od modela Enfield-Allday in na njo vgradili Leylandov dvolitraš. Dodali so še izvirno oblikovano karoserijo in avtomobil je bil nared za predstavitev, ki je bila leta 1924 za velikonočno srečanje na dirkališču Brookland v Surreyu. 
Prenos moči je bil na zadnji kolesni par s pomočjo štiristopenjskega menjalnika znamke Moos in je bil eden prvih angleških avtomobilov opremljen z električno črpalko za gorivo. Po uspešni predstavitvi, so se odločili za serijsko izdelavo leta 1926 v dveh karoserijskih izvedbah - kot dvo ali štirisedežni kabriolet. Prvi s ceno 525 in drugi s 550₤ za celotni avtomobil.

Žal je idejni začetnik projekta Parry-Thomas med poskusom rušenja hitrostnega rekorda s svojim bolidom Babs leta 1927 umrl 
in Railton je zaradi žalovanja izgubil vso nadaljno voljo za nadaljni razvoj projekta, ki so ga poimenovali Arab (ime so si sposodili pri konjerejcih, ki so tako imenovali čistokrvne konje arabskega porekla) ter se ni več zanimal za izdelavo avtomobilov. Kasneje je sicer oblikoval nekaj uspešnih bolidov, ki so jih uporabljali za rušenje hitrostnih rekordov, eden bolj znanih je leta 1931 izdelan Campbell-Napier-Railton Blue Bird. Leta 1939 se je preselil v Kalifornijo in se zaposlil v podjetju Hall-Scott Motor Car Company iz Berkeleya, kjer je tudi umrl leta 1977 v starosti 82 let.

Po samo sedem izdelanih in jasno prodanih avtomobilih ukinejo nadaljno proizvodnjo v Lechworthu, nekaj pripravljenih šasij z motorji so dokončali v delavnici za pripravo dirkalnih avtomobilov Thomson & Taylor, ki je imela sedež blizu dirkališča Brookland.

Škoda, ker je imel avtomobil najboljše možnosti, da postane eden najbolj zaželjenih angleških športnih avtomobilov in huda konkurenca drugim proizvajalcem, saj je bil zelo zmogljiv - dosegel je hitrost 170 km/h - in zanesljiv. Do danes sta se ohranila samo dva, oba štirisedežnika.




Ni komentarjev:

Objavite komentar