Vrhunske osebne športne avtomobile so izdelovali v angleškem Letchworthu, Hertfordshire med leti 1926-1928. Oblikovno jih je zasnoval Reid Anthony Railton
in Sir Henry Spurrierjem
direktorjem družbe Leyland Motors, kje uporabiti nov, zmogljiv dvolitrski motor
razvit pri Leylandu za njihova hitra dostavna vozila, a delničarji družbe
projekt niso podprli.
Končno je trojica sklenila, da bodo motor uporabili v
povsem novem visoko zmogljivem športnem avtomobilu lastne izdelave a ker niso
imeli lastne so za osnovo vzeli kar šasijo vzeto od modela Enfield-Allday in na
njo vgradili Leylandov dvolitraš. Dodali so še izvirno oblikovano karoserijo in
avtomobil je bil nared za predstavitev, ki je bila leta 1924 za velikonočno
srečanje na dirkališču Brookland v Surreyu.
Prenos moči je bil na zadnji kolesni par s pomočjo
štiristopenjskega menjalnika znamke Moos in je bil eden prvih angleških
avtomobilov opremljen z električno črpalko za gorivo. Po uspešni predstavitvi,
so se odločili za serijsko izdelavo leta 1926 v dveh karoserijskih izvedbah -
kot dvo ali štirisedežni kabriolet. Prvi s ceno 525 in drugi s 550₤ za celotni
avtomobil.
in Railton je zaradi žalovanja izgubil vso nadaljno voljo za
nadaljni razvoj projekta, ki so ga poimenovali Arab (ime so si sposodili pri
konjerejcih, ki so tako imenovali čistokrvne konje arabskega porekla) ter se ni
več zanimal za izdelavo avtomobilov. Kasneje je sicer oblikoval nekaj uspešnih
bolidov, ki so jih uporabljali za rušenje hitrostnih rekordov, eden bolj znanih
je leta 1931 izdelan Campbell-Napier-Railton Blue Bird. Leta 1939 se je
preselil v Kalifornijo in se zaposlil v podjetju Hall-Scott Motor Car Company
iz Berkeleya, kjer je tudi umrl leta 1977 v starosti 82 let.
Po samo sedem izdelanih in jasno prodanih avtomobilih
ukinejo nadaljno proizvodnjo v Lechworthu, nekaj pripravljenih šasij z motorji so
dokončali v delavnici za pripravo dirkalnih avtomobilov Thomson & Taylor,
ki je imela sedež blizu dirkališča Brookland.
Ni komentarjev:
Objavite komentar